سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطلبی درباره سریال جومونگ

چند روز پیش وقتی مقام معظم رهبری با شعرا دیدار کردند.آقا درخلال صحبت هاشون نکته ای رو هم درباره­ی سریال جومونگ ذکر کردند:

((دیگران باکارهایی که بعضاً هنرمندانه انجام می دهند،یک سری باطل هایی را تبلیغ می کنند.شگفت اینکه ما همون باطل ها روباور می­کنیم.همین سریال کره ای که دارد پخش می شود،همه این سریال را می­بینند یک تاریخ سازی واقعی است.از این قبیل اگر در شاهنامه بگردیم،حدود 10 تا15 تا از این داستان ها پیدا می کنیم.ولی کار هنرمندانه است،وقتی هنرمندانه کار می کند پاداشش همین است.))

متن بالا سعی دارد تا از جومونگ به عنوان یک سریال تمجید کند، زیرا اول کارهنرمندانه است دوماً کار سرگرمی آفرین است اما در این میان کلمه باطل، جلب توجه می­کند.این لفظ مارا برآن داشت که درباره­ی آن جست وجو کنیم.

اتفاقاً چند وقت پیش کیلیپی درباره فتنه جومونگ از محمودکریمی پخش شد که به نقد سریال پرداخته وشباهت این داستان رو با یه داستان معروف بیان می­کند.

((موضوعی پیرامون سریال جومونگ مطرح است، وآن این است به جهت اینکه صهیونیست ها ،هالیوود راازدست دادند به آسیای شرقی وجنوب شرقی روی آوردند.

آنها سه سریال تولید کردند:جواهری درقصر،امپراطور دریا، تاجرپوسان.وقتی مردم به این سریال های کره ای علاقه­مند شدند،سریالی به ما فروختند،به نام افسانه جومونگ.

کسی دراین سریال می آید،یک سرزمین تاسیس می کند.برای آواره هایی که به این سرزمین می آیند،شهرک سازی می کنند.هر شهری را که تصرف می کند،اسم آن را عوض می کند.مثل خیلی از شهر هایی را که اسم آنها را ازغلان وتل آویو گذاشتند. نقشه قدیم کشور خود را پیدا کرده و قائل به این هستند که ما ساکنین اولیه این سرزمین بوده ایم.مثل عده ای که همین الآن می­گویند از نیل تا فرات. می­گردند وگنجینه های قدیمی خود را مثل کمان دامول پیدا می­کنند.بعداً زره را پیدا می­کنند، آینه پیدا می­کنند که پشت آن چیزهایی مثل عبری نوشته شده بود.مثل این ها که دارند دنبال هیکل سلیمان می گردند،که بگویند این سرزمین مال ما بوده. جالب ای جاست که فیلم را کاملاً بدون صحنه(کاملاً اسلامی) می سازند وفقط یه موضوعی داره و اون هم اینه که وسط نوشیدنی خوردنشون هم چیزی نمی گن تا نشه از توشون چیزی در آورد و به ماجرای فیلم لطمه ای بزند.دست آخر وقتی همه سرزمین ها رو فتح می کنن، دائماً می گن ما قوم برگزیده ایم.خون می ریزند تا به هدفشون برسند.پولدار تر از همه هستند و شکست ناپذیرند واسلحه های پیشرفته مال اینهاست.

اگه داستان فیلم رو دنبال کنید و اون را بی طرفانه نگاه کنی،بعد داستان رو کنار داستان پیدایش اسرائیل بگذاری ، ممکنه حق رو به اسرائیل بدی.))

همون طوری که از متن بال فهمیدید،داستان جومونگ تا حد زیادی به داستان پیدایش اسرائیل شباهت داره.فکر کنم خیلی از شما ها مثل من باشین وقتی که این متن رو می خونین.باوجود این که بعضی از مطالب بالا رو می دونستین، همه این ها به این خاطره که کار هنرمندانه انجام شده است . من وشما که به فرهنگ جومونگ اعتقادی نداریم، این طور جذب وشیفته آن می شویم.

به هر حال علاوه برمواردی که بالا من ذکر کردم چند مورد شباهت هم هست که به اون ها اشار ه می­کنم:

1-زمانی که نقشه گوگاریو به دست جومونگ می افتد، اگر یک بار نقشه ارض موعود رو دیده باشید شباهت بسیاری به اون داره.

2-جومونگ در دربار پادشاهی ظالم رشد می­کند، اما فرزند او نیست،درست مثل داستان حضرت موسی.

3-خداوند همیشه جومونگ رو یاری می­کنه،امداد غیبی می­رسه، معجزه میشه و... درست مثل عقاید یهودی­ها درباره­ی خودشون.

4-یک نفر پیروزی جومونگ رو پیش بینی می کنه و کشته می شه،درست مثل کسانی که پیروزی یهود رو پیش بینی کردند ومردند.

5-جومونگ مردم چوسان قدیم رو از سرزمین های مختلف جمع می کنه، درست مثل یهودیا.

6-این سرزمین چوسان توسط خارجی ها مثل هان تسخیر شده درست مثل اعتقاد یهودیا.

7-اهالی چوسان قدیم در دیگر مناطق طی خیلی مورد ستم قرار رفته بودن درست مثل یهودیا در صد سال گذشته.

8-در یکی از قسمت های سریال یک سری از اهالی چوسان قدیم در بین راه کشته می شوند ودسته جمعی داخل گور ریخته می شوند،درست مثل قضیه هلو کاست.

9-جومونگ در این سریال حق دارد از انواع سلاح های نامتعارف برای رسیدن به هدف خود استفاده کند، به عنوان مثال بمب آتش زا،این مورد هم بسیار شبیه به حال اسرائیل است.

10-بسیاری از آثار قدیمی چوسان زیر زمین پیدا می­شود،مثل اسرائیلی ها که زیر مسجد الاقصی دارن دنبال هیکل سلیمان وتابوت عهد می گردند.

11-در این سریال علائمی شبیه به علائم اسرائیل وجود دارد مثل کلاه دانای ارشد که همان ستاره6 پر اسرائیلی هاست.

12-علاوه بر اینها تعداد راهبان معروف یهودی و کارهایشان با افراد جومونگ و وظایفشان خوانایی دارد.

13-زنان تأثیر گذار در داستان حضرت موسی (ع) 8 نفر بودند که در داستان جومونگ نیز به همین شکل است.

14-اسامی در این سریال کره ای بسیار به کلمات یهودی انگلیسی شباهت دارد مانند:

: راهب یهودی)Jew monkجومونگ (

: خورشید یهودی)Jew Sunچوسان (

: لبنان یهودی)Jew Lebunجولبن (

این ها شباهت هایی بودند که یا به ذهنم رسید یا جمع آوری کردم، حتماً خودتون می تونین با جستجوی بیشتر مطالب جدید تری رو کشف کنید.

اما شاید عده ای بگویند این ها فقط چند تشابه اتفاقی بوده ، ودر جواب این دوستان باید عرض کنم که اصل این افسانه چیز دیگری بوده و درواقع این داستان تحریف شده است.

ممکن است افراد دیگری بگو یند وب اگر داستان اسرائیل هم به همین گونه است ، چرامی گوییم اسرائیل غاصب است؟ باید بگویم که اگر شما این عقیده را داشته باشید،

باید بگویم که دقیقاً به سمت عقیده­ی صهیونیست ها منحرف شده­اید واینجا دیگر می توان ازرش کار هنرمندانه را بفهمید.


» نظر